A Hatvany Irén Alapítvány Idősziget programmal foglalkozó munkatársai:
Egyháziné Oroszlán Anett
Óvoda- és iskolapszichológusként komplex munkát végzek annak érdekében, hogy gyermekeink olyan fejlesztő környezetet tapasztaljanak meg intézményeink falai között, amely az életben való boldogulásukat elősegíti.
Nyitott szemmel, füllel és szívvel járok a világban és olyan hatékony módszereket keresek, amelyek a gyermekek azon készségeinek, képességeinek kifejlődését és magasabb színtre emelését segítik elő, amelyek valódi meghatározói lesznek felnőttkori életminőségüknek.
A játékszermentes kiegészítő program gondolatával 2006-ban, tanulmányaim során, mindössze egy felvillanás erejéig találkoztam, de a koncepció oly erősen megragadott, hogy inspirálta a 2007-2008. év folyamán, a pedagógiai szakpszichológus képzésen írt szakdolgozatomat is.
2010-ben a Hatvany Irén Alapítvány által, az NCA támogatásával lehetőséget kaptam arra, hogy egy Németországi tanulmányúton vegyek részt, melynek során eredeti környezetben, a program megalkotójának irányítása alatt, számos forrásból (gyermekek, szülők, szakemberek) szerezhettem tapasztalatokat annak működéséről.
Célom, hogy a programról eddig rendelkezésre álló tapasztalataimat megosszam olyan szakemberekkel, akik a gondjaikra bízott gyermekek hatékony személyiségfejlesztésének lehetőségeit keresik. Szeretném, ha majd egy kölcsönös együttműködésen alapuló szakmai műhelyt hoznánk létre azokkal a kollégákkal, akik lehetőséget látva ebben a kiegészítő programban, maguk is a kipróbálás útjára lépnek.
Örömmel venném, ha bármilyen kérdés, javaslat, ötlet felmerülése esetén, megkeresnének a Hatvany Irén Alapítvány elérhetőségein.
Bertók Gabriella

Lehetőségünk volt a program alkotójától információkat kapni, bepillantani egy óvoda életébe a projekt működése közben, beszélni az óvodapedagógusokkal és a szülőkkel. Az ottani tapasztalatok megerősítették bennem, hogy a játékszer nélküli program rendkívül hatékony indirekt eszköze az óvodai személyiségfejlesztésnek éppen azokon a területeken, ahol a leginkább eszköztelennek érezzük magunkat, mi pedagógusok (konfliktuskezelés, együttműködés, frusztrációtűrés, önbizalom, önkontroll, társas kapcsolatok stb.)
A jövőben azon fogok dolgozni, hogy az országban mindenhol megismerjék ezt a módszert és igyekszem a program kipróbálására vállalkozó kollégáknak minden segítséget megadni, hogy eredményesen tudják a gondjaikra bízott gyermekek társas készségeit, érzelmi intelligenciáját fejleszteni ezzel is hozzájárulva egy testben és lélekben egészségesebb, sikeresebb korosztály felnövekedéséhez.
Fényképek
Ajánlat
KonferenciaMódszertani konferencia
2010. április 22.
Ismerd meg jobban a módszert!